Dacă ai un start-up și ești în căutarea unei finanțări pentru a-ți pune în practică ideile geniale, ai ajuns în locul potrivit. Fagura este platforma de crowdlending din România care îți oferă șansa să obții fondurile necesare pentru proiectul tău de dezvoltare într-un mod simplu și rapid. Te vom ghida pas cu pas prin procesul de obținere a unui credit pe platforma noastră. Hai să începem aventura!
Pasul 1: Înregistrarea pe platformă
Primul pas este să te înregistrezi pe Fagura.ro. Accesează site-ul nostru și creează-ți un cont de utilizator (împrumutat). Aici va trebui să completezi câteva detalii personale de bază: denumirea companiei și CUI-ul acesteia (codul unic de identificare), numele și prenumele tău, email și număr de telefon. Este important să folosești informații reale și actualizate. Tot aici trebuie să creezi o parolă puternică, pe care să o reții și cu care te vei conecta ulterior în platformă.
Pasul 2: Validarea datelor
Pentru a ne asigura că totul este în regulă și pentru a proteja comunitatea noastră de investitori, vom valida datele tale prin câțiva pași simpli:
Validarea Telefonului
Vei primi un SMS cu un cod de verificare pe numărul de telefon pe care l-ai furnizat. Introdu codul în platforma noastră și gata, ai validat și numărul de telefon!
Validarea Email-ului
După înregistrare, vei primi un email de confirmare. Deschide-l și dă click pe linkul de activare pentru a-ți valida adresa de email. Simplu, nu-i așa?
Validarea Identității
Următorul pas este validarea identității. Pentru asta, va trebui să ai la îndemână actul tău de identitate valabil (NU copie). Poți folosi buletinul de identitate. Vei face o poză față și una verso a actului de identitate folosit, precum și un selfie cu tine. Acest pas este esențial pentru a ne asigura că ești cine spui că ești.
Pasul 3: Detaliile companiei
Acum că identitatea ta este validată, e timpul să trecem la detaliile despre compania ta. În baza denumirii și CUI-ului oferit, noi extragem automat: Adresa sediului social, Domeniul de activitate și altele. Asigură-te că toate informațiile sunt corecte și actualizate. Acestea vor putea fi completate cu câmpurile disponibile în mod opțional: adresa oficiului, link la profil Linkedin și link de web site.
Pasul 4: Creează o cerere
Acesta este momentul în care îți poți prezenta afacerea și experiența pe care o ai! Un pitch bine structurat poate face diferența între a obține sau nu finanțarea dorită. Iată ce trebuie să incluzi:
- Suma Împrumutului
Din start trebuie să știi de ce sumă ai nevoie, pentru ce scop și pe ce perioadă. Adițional vei mai pune și IBAN-ul companiei (în lei) ca să avem toate datele din start
- Descrierea proiectului
Descrie în câteva fraze ce dorești să faci cu banii. Vrei să extinzi afacerea, să lansezi un nou produs sau să investești în marketing? Fii specific și transparent în privința utilizării fondurilor: pentru ce ai nevoie de bani? Care este contribuția companiei în acest proiect? În cât timp se răscumpără banii? E important să adaugi aici prezența companiei pe rețelele sociale: FB, Insta, Youtube sau TikTok.
- Detalii despre Proiect și echipă
Este important să ne asigurăm că are cine implementa proiectul tău. Notează scopurile și obiectivele companiei (misiune și viziune). Descrie activitățile principale și produsele / serviciile oferite de firma ta. Scrie ce realizări notabile a avut compania pe parcursul anilor de activitate sau dacă e o companie nouă, scrie despre realizări personale. La echipa proiectului notează câte persoane sunt în companie și ce competențe au. La „riscuri și strategii de gestionare” poți trece despre riscurile în activitate și ce strategii ai pentru depășirea acestora.
- Detalii despre utilizarea fondurilor
Menționează pentru ce va fi utilizată finanțarea pe care mizezi. Adaugă poze de la sau despre afacerea ta și alte documente relevante care te pot recomanda.
- Verifică repetat datele
Vei fi îndemnat să verifici repetat datele despre împrumut, suma, dobânda și perioada, pentru a te asigura că ai completat totul corect și convingător. Fii sincer și realist – asta convinge întotdeauna.
Pasul 5: Analiza și Scoring-ul
După ce ai completat toate detaliile, suntem pregătiți să facem apel la informațiile despre compania ta. Un scoring automatizat, analizează toate datele primite și face apel la declarațiile anuale pe activitatea financiară a companiei, depuse către autorități. Este analizat și administratorul companiei, comportamentul său creditar, gradul de îndatorare și veniturile acestuia – administratorul fiind garantul principal pe acest credit. Suplimentar, echipa Fagura va analiza cererea ta și va reveni, în cazul în care este nevoie de completări sau detalii suplimentare în cadrul pitch-ului. Vom verifica toate detaliile furnizate și vom realiza un scoring al afacerii tale. Acesta este momentul în care se decide dacă primești finanțarea sau nu.
Finanțarea cererii tale poate dura câteva zile
Și gata! Nu-i așa că a fost simplu? Acum ești pregătit să atragi finanțarea și să-ți duci afacerea la următorul nivel. Finanțarea cererii poate dura până la câteva zile (maxim 14), timp în care ești în permanentă comunicare cu echipa de suport Fagura.ro. Poți distribui pe rețele pitch-ul tău și îndemna prietenii să devină investitori. Noi suntem aici să te ajutăm la fiecare pas și să ne asigurăm că procesul este cât mai simplu și transparent pentru tine.
Hai, ce mai aștepți? Viitorul tău antreprenorial este mai aproape de realitate decât te gândești.
Sper că acest ghid ți-a fost de ajutor și te așteptăm cu drag pe prima platformă de crowdlending din România! Dacă ai întrebări, nu ezita să ne contactezi. Succes în tot ceea ce faci!